Forum Twierdza Zaknafeina
Twierdza wyobraźni...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Klasy renesansowe

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Twierdza Zaknafeina Strona Główna -> Akademia techniki nowoczesnej
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zaknafein
Mroczny Fechmistrz



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Podmroku

PostWysłany: Pon 15:58, 21 Maj 2007    Temat postu: Klasy renesansowe

W renesansie rzeczywistość wyglądała zupełnie inaczej, niż w średniowieczu. Cały bazowy system DnD jest oparty na świecie średniowiecznym, dlatego jeśli chce się grać w innych realiach czasowych, trzeba zaprowadzić pewne zmiany w niektórych klasach.

Barbarzyńca
Wraz z pojawieniem się nowoczesnej techniki ilość członków tej klasy topnieje. Próżno szukać ich w większych miastach. Barbarzyńcy stronią od broni palnej i unikają techników. Żyją zazwyczaj w odosobnieniu, w plemionach, szczepach czy wioskach z dala od cywilizacji.
Mechanika: brak zmian

Bard
Bardom w renesansie jest chyba znacznie lepiej. Więcej wykształconych ludzi daje więcej możliwości, można w końcu porozmawiać na poziomie z bywalcami karczmy (do której często wpadają żacy). Broń palna stała się dla bardów niemal zbawieniem, gdyż zrównała ich siły z ciężkozbrojnymi osiłkami.
Mechanika: umiejętność Rzemiosło (tworzenie broni palnej) jest klasowa
Bard jest biegły w krótkiej broni palnej.

Czarodziej
Czarodzieje nie są zadowoleni ze zmian, jakie zaszły z powodu nowoczesnej techniki. Ich stosunek do tego jest raczej wrogi. Magowie zaczęli łączyć się w zwarte gildie z szeregiem zasad i przykazań. Czarodziej - samotnik nie ma praktycznie racji bytu, nie ma skąd wziąć nowych zaklęć i nie podlega immunitetowi gildii. Nie ma też licencji na tworzenie przedmiotów i nie może dać się wynająć bez legitymacji.
Mechanika: brak zmian
UWAGA!: gnomi i krasnoludzcy magowie należący do odpowiedniej gildii mają biegłość w krótkiej broni palnej i umiejętność rzemiosło (tworzenie broni palnej) jako umiejętność klasową.

Druid
Druidzi odnoszą się bardzo wrogo do rozwijającej się cywilizacji. Technicy zaczęli wycinać lasy, wzrosło zapotrzebowanie na drewno, skóry, mięso i przestrzeń. Niektórzy druidzi rozpoczęli wściekłą obronę lasów, nie wahając się zabijać. Inni odeszli na bardziej niedostępne tereny, godząc się z zastanym stanem rzeszy.
Mechanika: zakaz używania broni palnej

Kapłan
Większość kultów uznała technikę za coś dobrego, nawet pożytecznego. Niektóre jednak bóstwa, jak np. Obad-hai, zakazują jej użytkowania jako czegoś szkodliwego. Jeśli nie ma uzasadnionych przesłanek religijnych, w klasie kapłana występują następujące zmiany:
Mechanika: brak biegłości w pancerzu ciężkim i w tarczach,
Umiejętności: 4+premia z intelektu
Dodatkowy atut: Wyjątkowe odegnanie na 3 poziomie
Rzemiosło (tworzenie broni palnej) jest klasowe

Łotrzyk
Im większe miasto, tym łatwiej kraść. Dlatego łotrzyk jest klasą, która najłatwiej przystosowała się do nowego otoczenia. Łotrów nie brakuje nigdy, a technika jest ich kolejną bronią. Zwłaszcza, że z broni palnej łatwiej zabić strażnika, niż za pomocą miecza czy sztyletu.
Mechanika: Biegłość w krótkiej broni palnej
Rzemiosło (tworzenie broni palnej) jest klasowe

Mnich
Mnich nie widzi sensu w ciągłej gonitwie ludzkości za techniką i modernizacją. Dlatego zakony mnichów przeniosły się na pustkowia i w miejsca niedostępne. Mnisi mogą współpracować z technikiem, ale sami stronią od nowoczesności, stawiają na samodoskonalenie, wzmacnianie umysłu i ciała.
Mechanika: nie są biegli w broni palnej, a niektóre zakony mogą wręcz zakazać swym członkom jej używania

Paladyn
Święci wojownicy nieco pogubili się w tej nowej epoce. Część zakonów pozostała ortodoksyjna i nie tylko stroni od techniki, ale jej zakazuje. Inne zakony wolały pójść z duchem czasu i zmodernizować swoje oddziały, nieco zelżyć twardą regułę zakonną w myśl nowych filozofii.
Mechanika: /nie dotyczy ortodoksyjnych zakonów/: biegłość w broni palnej długiej i krótkiej, rzemiosło (tworzenie broni palnej) jest klasowe, brak biegłości w ciężkich pancerzach i tarczach, pkt umiejętności na poziom: 4+ premia z intelektu

Tropiciel
U tropicieli także nastąpił rozłam na tych ortodoksyjnych, którzy woleli uciec w lasy w ślad za druidami i tych bardziej światłych, którzy dostosowali się do nowego świata. Ci drudzy nie zrezygnowali z obrony przyrody, ale uznali technikę za normalną kolej rzeczy, która w dodatku może pozwolić na skuteczniejszą walkę z przeciwnościami.
Mechanika: /nie dotyczy ortodoksyjnych/: biegłość w broni palnej krótkiej i długiej, rzemiosło (tworzenie broni palnej) jest klasowe, brak biegłości w tarczach, dodatkowy atut na 3 poziomie.

Wojownik
Wojownicy dostosowali się do nowego świata niemal tak dobrze, jak bardowie. Zmienili sposób walki i zaczęli większą rolę przykładać do strategii. Są świadomi, że broń palna zanegowała ich dotychczasową przewagą, jaką była siła i opancerzenie, dlatego sami zaczęli jej używać.
Mechanika: biegłość w krótkiej i długiej broni palnej, rzemiosło (tworzenie broni palnej) jest klasowe, brak biegłości w ciężkich pancerzach i tarczach, punkty umiejętności na poziom: 4+premia z intelektu.

Zaklinacz
Zaklinacz podszedł dużo rozsądniej do nagłych zmian w świecie, niż czarodziej. Zauważył przewagę, jaka może mu dać broń palna i choć raczej sceptycznie podchodzi do techniki opiewanej przez gnomy i krasnoludy, to jednak godzi się na nią. Ponadto, talent magiczny zaklinacza jest nieokiełznany i może się pojawić choćby u technologa.
Mechanika: biegłość w krótkiej broni palnej, rzemiosło (tworzenie broni palnej) jest klasowe.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zaknafein dnia Pon 14:02, 28 Maj 2007, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Biskup
Poziom 3
Poziom 3



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z zajebistości

PostWysłany: Wto 17:35, 22 Maj 2007    Temat postu:

No, ale dlaczego niby bard ma mieć rzemiosło w klasowych ? z jakiej racji ? Bard tańczy, śpiewa, kradnie i kłamie, ale nie wykonuje broni

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zaknafein
Mroczny Fechmistrz



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Podmroku

PostWysłany: Wto 18:21, 22 Maj 2007    Temat postu:

Bo ma umiejętność "rzemiosło" odnośnie dla wszystkich tego typu skilli bazowo jako klasową, sprawdź Podręcznik Gracza, str. 59. Każdy może być rzemieślnikiem w DnD i rzemiosło dla każdej klasy jest klasowe.
W renesansie nie ma go barbarzyńca, bo jest głupi i żyje na zadupiu i druid, bo jest konserwatywny i żyje na zadupiu. Wiewiórki im kurna nie powiedzą, jak otrzymać rusznicę. No i nie mają tej umiejętności konserwatywni czarodzieje, bo nienawidzą techniki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dreamwalker
Strażnik Wrót



Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Coruscant

PostWysłany: Pią 0:42, 25 Maj 2007    Temat postu:

Trochę to niezbyt zrobione.
Ograniczyłeś sie wyłącznie do zaznaczenia biegłości w broni palnej, dodaniu pewnym klasom tworzenia broni palnej, inny zabroniłeś itd.
A przecież chodzi nie tylko o to!
Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie co w klasach jest najważniejsze i wyróżniające i jak mozna ten cel realizować w nowej rzeczywistości.
Powstanie przede wszystkim wiele nowych klas.
Humaniści - ludzie pokroju Leonardo da Vinci.
Naukowcy - ludzie skupieni na jednej dyscyplinie nauki/technologii.
Medycy - tak, tak, renesans to też rozwój medycyny.
Alchemicy przemienią się w farmaceutów Smile
Żeglarze - nie zapominajmy o tym że w renesansie nastąpił znaczny rozwój żeglarstwa.
Bakałarze - nauczyciele szkolni i akademiccy.
Wśród bardów będzie coraz więceju poetów.
Dojdzie gros różnych rzemiosł i profesji.
To tylko idee a nie gotowe pomysły, może część z tych funkcji mogą pełnić przedstawiciele innych klas.
Pomyślałem o mnichu i doszedłem do wniosku że myślałem o Europie a nie o świecie fantasy :/
Mnisi raczej nie pójdą z duchem czasu, wierząc w potęgę ciała i ducha będą stronić od technologicznych bajerów.
Dziwne że nikt nie wspomniał o paladynach. Spadnie bowiem popyt na nich (no może nie do końca). Ale cały czas ta Europa.
Jak mógłby wyglądać renesans świata fantasy?
Rozluźnienie obyczajów? Wzrost znaczenia techniki i nauk w świecie gdzie na porządku dziennym są czary, magiczne przedmioty i potwory?
Spadek znaczenia religii w świecie gdzie każdy może wyznawać innego boga i nikt mu złego słowa nie powie?
Rozwój poezji i sztuk pięknych w świecie, gdzie czarodzieje i psioni pstryknięciem palca tworzą arcydzieła sztuki i to bynajmniej nie na chwałę bogów?
Odejście od wypraw krzyżowych w świecie gdzie jedynymi wyprawami zakonnymi są wyprawy przeciwko nieumarłym?
Schizmy religijne w świecie gdzie wiadomo że bogowie istnieją i kapłani-heretycy przestają po prostu otrzymywać czary?
Wielkie odkrycia geograficzne w świcie czarów wróżenia i teleportacji?
Rozwój humanizmu w świecie zamieskzałym przez dziesiątki inteligentnych ras podzielonych antagonizmami, wiekowymi sporami, nienawiścią do innych we krwi (premia rasowa +1 przeciwko goblinoidom Smile?
Demokracja w świecie, gdzie bardowie za pomocą kilku akordów zmuszają masy ludzi do robienia tego co oni im każą?
No? Jak wygląda renesans fantasy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zaknafein
Mroczny Fechmistrz



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Podmroku

PostWysłany: Pią 11:41, 25 Maj 2007    Temat postu:

Zaknafein napisał:
post w opracowaniu

To po pierwsze. Dlatego nie ma wielu klas. Chodzi przede wszystkim o mechaniczne podejście do klas, w związku ze zmianą biegłości. Planuję też odebrać wojownikom biegłość w tarczach i ciężkich pancerzach.

dreamwalker napisał:

Humaniści - ludzie pokroju Leonardo da Vinci.
Naukowcy - ludzie skupieni na jednej dyscyplinie nauki/technologii.
Medycy - tak, tak, renesans to też rozwój medycyny.
Alchemicy przemienią się w farmaceutów Smile
Żeglarze - nie zapominajmy o tym że w renesansie nastąpił znaczny rozwój żeglarstwa.
Bakałarze - nauczyciele szkolni i akademiccy.
Wśród bardów będzie coraz więceju poetów.
Dojdzie gros różnych rzemiosł i profesji.

No to po kolei. Większość rzeczy, które opisałeś, zwyczajnie zależą od wzięcia odpowiednich umiejętności o nazwie "profesja" i "rzemiosło". Klas nowych raczej nie opłaca się tworzyć. Można być zarówno medykiem, jak i kapłanem. Poza tym zawsze jest klasa z PMP FACHOWIEC, który może mieć naprawdę dużo różnych umiejętności klasowych. A poezja średniowieczna pod względem ilości nie ustępowała tej z renesansu! Różnica polegała na tym, że katolicyzm w średniowieczu zabraniał autorom podpisywania się pod dziełem i uzyskiwania sławy z twórczości, no i pełniły inną funkcję, bardziej religijną i dydaktyczną. Dopiero w romantyzmie poezji było dużo więcej.
Zresztą, w średniowieczu też istniało wiele klas (zielarz, błazen, skryba, rybak, myśliwy, młynarz) - czy to znaczy, że trzeba stworzyć dla nich nowe klasy? Niekoniecznie, gdyż DnD to heroic fantasy, chodzi o przygodę. Gracze spotykają wielu BN w swojej wędrówce i mają styczność z wieloma profesjami, ale to nie znaczy, że dla każdego trzeva tworzyć statystyki czy nową klasę...
Do tego wiele rzeczy, które opisałeś, to bardziej kreacja świata, która z samymi klasami ma niewiele wspólnego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Twierdza Zaknafeina Strona Główna -> Akademia techniki nowoczesnej Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin