Forum Twierdza Zaknafeina
Twierdza wyobraźni...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Potężny, potężniejszy, najpotężniejszy, ... niepokonany?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Twierdza Zaknafeina Strona Główna -> Karczma Bohaterów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
anaron_duke
Poziom 5
Poziom 5



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 10:22, 13 Sie 2005    Temat postu: Potężny, potężniejszy, najpotężniejszy, ... niepokonany?

Dla wszystkich, którzy chcą mieć wypakowane postacie i znają się trochę na angielskim:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nojumi
Poziom 7
Poziom 7



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Vast Nothingness of Space

PostWysłany: Sob 22:25, 13 Sie 2005    Temat postu: Wypakowane postacie

A ja myślałem, że w rpg chodzi o fajną zabawe, a tu się okazuję, że trwa 'wyścig szuczrów' po lepszą postać <doh> :scared:

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anaron_duke
Poziom 5
Poziom 5



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 1:00, 14 Sie 2005    Temat postu:

Bo chodzi o dobrą zabawęSmile A sprawdziłeś chociaż linki o czym traktują?:> Chyba nie... bo traktują o najczęściej popełnianych mechanicznych błędach przy tworzeniu postaci oraz są swoistym kompedium wiedzy na logicznie posegregowane tematy. Jedyną wadą jest to, że wszystkie są do wersji która powszechnie panuje wszędzie indziej niż w Polsce - czyli 3.5.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nojumi
Poziom 7
Poziom 7



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Vast Nothingness of Space

PostWysłany: Nie 10:27, 14 Sie 2005    Temat postu: Podpakowane postacie

Linki sprawdziłem, a chodzi mi właśnie o te najczęściej popełniane mechaniczne błedy. Mi się wydaje, że jak ktoś to przeczyta, to nie zrobi postaci jaką chciał grać, bo zawiera ona x a y błedów. Teraz np. zrezygnuje z tropiciela o pewnym rowoju, żeby zrobić wojwonika, niemal identycznego jak tropiciel, bo tak mu się bardziej opłaca. Może dlatego D&D mi tak bardzo nie podchodzi, bo w DnD ludzie za bardzo bawią się w 'ulepszanie' swojej postaci, a rozgrywka traci na znaczeniu. Owszem kreowanie własnej postaci jest fajne, ale jak dla mnie takie kreowanie to przede wszystkim opis psychiczny, fizyczny, historia poastaci, kilka wybranych umiejętności... A w DnD pojawiają się dziesiątki dodatkowych współczynników, dziesiątki podręczników. DnD owszem może być prostsze... ale gdy się korzysta z kilku podstawowych podręczników... Bo jak nie to powstawać mogą takie sceny: ... a w podręczniku gracza pisze to,... ale w mieczu i pięści pisze tamto... w podręczniku gracza do forgooten realms pisze tamto... w copmlete warrior to... a w podręczniku dla przygód na dalekim wschodzie pisze to i to, a mój mnich pochodzi ze wschodu... a czemu ja o tym nie wiedziałem?... bo nie masz xx podręcznika... nie o to mi chodzi... nie wiedziałem, że jesteś ze wschodzu... srry wyleciało mi z głowy jak robiłem umijętności... no to banuje ten podręcznik bo go nie znam, porzycz mi go to nastepnym razem jak go przeczytam będę go uznawał... nie możesz go banować bo nie banujesz innych specjalnych podręczników... I tak w kółko niestety może być, bo każdy gracz może być pokrzywdzony, zarazem trudno wymagać od MG, żeby posiadał xx 200-300 stronicowych podręcznkików i znał je chociaż pobierznie. Toeretycznie by było rozwiązaniem poiwedzenie przez MG, że można korzystać z tego i tego podręcznika... Ale ktoś mógł niedośłyszeć... może wyjść, że w dozwolonych podręczniach jest w sumie dużo więcej dla wojowników niż łotrów, albo ktoś będzie kombinował jak stworzyć postać bez błedów mechanicznych, korzystając tylko z x podręczników, i ilość podręczników i zawarte w nich informacje dają mu możliwość stworzenia bez błedów... czarodzieja... a chciał coś na kształt wojownika... ale trudno, chociaż będzie miał postać bez błedów i się wybije ponad reszte drużyny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anaron_duke
Poziom 5
Poziom 5



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 12:47, 14 Sie 2005    Temat postu:

Niezgadzam się z Twoją opinią. Z mojego doświadczenia wiem, że za każdym razem gdy gracz chce wziąść klasę prestiżową, atut spoza core books itd. to się mnie pyta jako mg czy na to pozwalam. Jeżeli nie znam tego, to proszę go o podanie mi szczegółów i decyduję tak lub nie. To dojrzałość charakteryzuje styl grania - a nie ilość podręczników i rodzajów zróżnicowania postaci. Z munczkinami którzy biorą prestiżówki i atuty na wypakowanie nie gram. Jakoś tak się to dziwnie składa, że u mnie drużyna jest zawsze zbalansowana - tylko czasami gracze o tym nie wiedzą. To już nie moja wina, że czasami gracz nie jest wstanie wykorzystać potencjału swojej postaci - np. mimo że ma olbrzymie bonusy do skradania i ukrywania jako łotr, to nie pełni roli zwiadowcy drużyny, lecz na zwiad jest wysyłany psi kryształ innego gracza. Duża ilość podręczników umożliwia stworzenie coraz bardziej zróżnicowanej postaci - dzięki temu dwóch wojowników mimo faktu zróżnicowania swoją historią, charakterem i celami, jest także bardzo zróżnicowanych mechanicznie i w swoim potencjale - właśnie dzięki dużej ilości ciekawych atutów oraz prestiżówek. Nie ma tak np. w warhammerze, gdzie mechaniczne zróżnicowanie postaci nieczarujących jest bardzo małe. I nie da się z wojownika stworzyć tak samo dobrego tropiciela - tropiciel ma klasową umiejętność tajników dziczy i zawsze bedzie lepiej tropił niż zwykły, niełamany wój, ma także ulubionych wrogów - coś czego wojownik nie zdobędzie odpowiednio dobranymi atutami oraz - czary. Nie pamiętam, aby wojownik umiał czarować:>
Te linki umożliwią to, że być może nie trafi mi się gracz który stworzył postać bardzo słabą lub wogóle nieużyteczną. Nie chodzi mi w tym momencie o jej klimatyczność. Może być klimatyczna, słaba postać. Ale nawet bardzo klimatyczna, lecz nieużyteczna postać jak np. granie czarodziejem który ma 12 int i walczy cały czas wręcz - jest już mało klimatyczne. Natomiast tam są rady, których przeczytanie przyniesie graczowi pomysł - dobić czarodzieja do 3 lvl, zaklinacza do 4 lvl i przełamać to wszystko jeszcze z wojem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nojumi
Poziom 7
Poziom 7



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Vast Nothingness of Space

PostWysłany: Nie 12:55, 14 Sie 2005    Temat postu: Przykład

Wojownik jako tropiciel to był przykład, a że się nie znam na DnD to założyłem, że tak może być. Wojwonik weźmie sobie prestiżówke lub atut do ulubionego wroga, i jeszcze prestiżówkę umiejącą czarować, posaidającą podobne czaru jak tropiciel... :->

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anaron_duke
Poziom 5
Poziom 5



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 4:59, 15 Sie 2005    Temat postu:

W ten sposób nadal nie osiągniesz z wojownika kogoś kto ma te same moce i możliwości jak tropciel i jest jednocześnie od niego lepszy. Wszystko jest dobrze wyważone, najczęstszym błędem jest niedoczytanie lub niezrozumienie zasad - albo co gorsza lenistwo. I nie zapominajmy, że WotC ma jedną zasadę którą wprowadził do d&d - zasady napisane później w dodatkach itp. (czyli młodszych książkach od core booków) jeżeli są sprzeczne z tymi z core books to poprawnymi są te wydane później (czyli nie core book). Stosowanie tych reguł umożliwi wyważoną i nie naruszającą równowagi świata grę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nojumi
Poziom 7
Poziom 7



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Vast Nothingness of Space

PostWysłany: Pon 9:31, 15 Sie 2005    Temat postu: Zamykanie tematu

Niech Ci będzie. Ja sie na zasadach DnD za bardzo nie znam, mówię jak mi się wydaje. Mam coś do powiedzenia ale na spokrewniony temat więc założe nowy. Ten na razie zamykam. Blue_Light_Colorz_PDT_46
Edit: Otwieram temat ponieważ jego nazwa pasuje:) Tworzenie przepakowanych postaci to munczkinizm;) Co myślicie o munczkiniźmie:>


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anaron_duke
Poziom 5
Poziom 5



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 18:12, 31 Sie 2005    Temat postu:

Jak stworzyć wojownika na 11 poziomie, by żaden MG nie chciał go prowadzić?

Kupujemy z puli 32 punktów:

Siła 18
Zręczność 8
Budowa 8
Intelekt 8
Roztropność 18
Charyzma 8

Bierzemy teraz rasę półorka:

Siła 20
Zręczność 8
Budowa 8
Intelekt 6
Roztropność 18
Charyzma 6

Po czym nakładamy po kolei następujące szablony:
- półsmoka
- monster of legends
- wampira

Dzięki temu mamy dwa minusy:
1) mamy mało życia - bo jako nieumarły tracimy wartość B udowy, dodatkowo tracimy 6 poziomów za wzięcie szablonów
2) szybko nam zdechnąć - jako nieumarły rozpadamy się w proch przy 0 pw

I następujące plusy:

Kość Wytrzymałości k12
KP +15 z naturalnego pancerza
Stożek ognia (z czerwonego półsmoka 6k10 od ognia)
Breath Weapon (stożek 3k6 od zimna)
Frightful Presence
Posion (przy ugryzieniu)
Raging Blood (kwas - za każdym razem jak zostaniemy zranieni atakujący nas wręcz przeciwnik dostaje k4 obrażeń od kwasu bez rzutu obronnego)
Spells (jak 5 poziomowy kapłan z trzema domenami - wojny, ochrony i siły)
Redukcja obrażeń 15/+1
+4 do ST przeciw wszystkim jego zdolnościom i czarom
Szybkie leczenie 5
Szybkość - dodatkowa akcja cząstkowa w każdej rundzie(w tym jeden atak)
Reflective Hide (ciągle działa na nią zawrócenie czaru)
Regrow limbs (odrastają utracone kończyny w ciągu jednej rundy, niewrażliwa na efekt migbłystalności - kwestia sporna teraz czy wampir po odcięciu głowy umiera czy nie...Smile)
See in Darkness (widzenie nawet w nienaturalnych ciemnościach)
OC 10+połowa poziomów
+3 do wszystkich rzutów obronnych
atuty:
- poprawiona inicjatywa
- błyskawiczny refleks
- czujność
- uniki
- zmysł walki
Dominacja
Wysączenie energii
Wysysanie krwi
Dzieci nocy
Tworzenie pomiotu
Odporność na odegnanie (+4 do ST dla kapłana)
Odporność na zimno 20
Postać gazowa
Pajęcza wspinaczka
Różne kształty
+8 do blefowania, cichego poruszania, nasłuchiwania, przeszukiwania, ukrywania, wyczucia pobudek, zauważania


Niewrażliwy na (połsmok):
- ogień
Niewrażliwy na (monster of legends):
- kwas
- elektryczność
Niewrażliwy na (nieumarły):
- trucizny
- uśpienie
- paraliż
- otumanienie
- choroby
- zabójcze efekty
- magię nekromantyczną
- efekty wpływające na umysł i morale (w tym strach)
- stłuczenia
- trafienia krytyczne
- obniżanie wartości atrybutów
- wysączenia atrybutów i energii
- ogromne obrażenia
- na wszelkie moce i czary które wymagają rzutu obronnego na Wytrwałość - chyba że działają także na przedmioty (czyli jesteśmy odporni na polimorfię i zamianę w kamień)

Na 4 poziomie zwiększamy o 1 Siłę.

Bierzemy następujące atuty:
1 poziom ogólny - żelazna Wola
1 poziom wojownika - biegłość w mieczu rtęciowym
2 poziom wojownika - zogniskowanie miecza rtęciowego
4 poziom ogólny - potężny atak
4 poziom wojownika - specjalizacja w mieczu rtęciowym

Na 5 poziomie bierzemy 1 poziom barbarzyńcy

Siła 45
Zręczność 18
Budowa -
Intelekt 12
Roztropność 22
Charyzma 16

Wytrwałość (niedotyczy)
Refleks: +10
Wola: +12

Pw 36
KP (bez pancerza, magii i tarcz) 29
Chcąc atakować wpadamy w szał i używamy potężnego ataku - efektem jest jeden cios wielkim mieczem rtęciowym z premią +20 i obrażeniami 2k6+34 i dodatkowy identyczny ze zdolności Szybkość


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Biskup
Poziom 3
Poziom 3



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z zajebistości

PostWysłany: Śro 12:12, 09 Maj 2007    Temat postu:

no, tak, ale zauważ, że ma naprawdę mało PW, wystarczył by jeden dobry atak (nie mówię o krytyku, u mojego krasnoluda krytyk to ok 110 obrażeń, jest na 13 poziomie), do tego premia do ataku 24 i nawet jeżeli Twoja postać nosiła by pełną płytową (mithrilowa i powiedzmy... umagicznienie tak na... +2. czyli 10 KP), to pada po max 2 atakach. Inna rzecz, niektóre klasy prestiżowe mają umiejętności typu prawdziwe uderzenie (tak się to chyba nazywa, chodzi o atak, który trafia zawsze, jest mocno ograniczony liczebnie, ale na tyle pw napewno wystarczy Smile ). Oczywiście, można na tą postać założyć pierścionki, naszyjniki od kp i nie wiadomo jeszcze od czego, ale zawsze znajdzie się sposób na skopanie jej tyłka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zaknafein
Mroczny Fechmistrz



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Podmroku

PostWysłany: Śro 21:52, 09 Maj 2007    Temat postu:

To nie jest możliwe... Półsmok nie może być wampirem, tak samo monster of legends nie może być nieumarły i nie może być półsmokiem. Szablony podane przez Anarona się wykluczają wzajemnie... Nie więc co dyskutować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nojumi
Poziom 7
Poziom 7



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Vast Nothingness of Space

PostWysłany: Sob 16:10, 12 Maj 2007    Temat postu:

Hmm nie wykluczaja sie przypadkiem dopiero w edycji 3.5?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zaknafein
Mroczny Fechmistrz



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Podmroku

PostWysłany: Sob 19:38, 12 Maj 2007    Temat postu:

Wampir- może nim być tylko humanoid, a półsmok ma typ smoka.
Półsmok- może nim zostać tylko humanoid, a wampir to nieumarły.
Nie jestem pewien, jak jest z monster of legends, ale chyba tylko humanoid i humanoid potwór. No i jestem pewien, że nie ma legendarnych smoków ani legendarnych nieumarłych. Dlatego już w 3,0 to nie zadziała.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nojumi
Poziom 7
Poziom 7



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Vast Nothingness of Space

PostWysłany: Nie 4:15, 13 Maj 2007    Temat postu:

Nie kojarze przypadkiem czy monster of legends nie wszedl dopiero w 3.5 :F ale mniejssza z tym Wink ja sie tam na mechanice dnd nie znam Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gris
Poziom 3
Poziom 3



Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łuków ( ZR )

PostWysłany: Sob 13:23, 26 Maj 2007    Temat postu:

2 pytania :
- WTF monster of legends i gdzie go znajdę ?
- Obniżenie poziomu o 6 ? Półsmok to już 3 - ile w 3.5 zabiera wampir ( przypadkiem nie 5 ? ). No i ile zabiera ów monster of legends ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nojumi
Poziom 7
Poziom 7



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Vast Nothingness of Space

PostWysłany: Sob 13:26, 26 Maj 2007    Temat postu:

z tego co kojarze monster of legends zabiera 8, a jest albo w complete guide to warrior albo w monster manual 2/3

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Twierdza Zaknafeina Strona Główna -> Karczma Bohaterów Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin