Forum Twierdza Zaknafeina
Twierdza wyobraźni...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Potężny wojownik
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Twierdza Zaknafeina Strona Główna -> Karczma Bohaterów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zaknafein
Mroczny Fechmistrz



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Podmroku

PostWysłany: Sob 22:39, 06 Sie 2005    Temat postu: Wojownik

Jeśli chcesz mieć wspaniałego wojownika, niepokonalnego w walce i o ogromnych możliwościach, a także prawie że samowystarczalnego zacznij grę...zaklinaczem. Klasę wojownika weź dopiero na 2 poz. Teraz porzuć zaklinacza(jeśli chodzi o czary weź takie, które pomogą Ci w walce-np. prawdziwe uderzenie lud uniwersalne-np. Identyfikacja)-zacząłeś nim grę ze względu na wyższą ilość rang w umiejętnościach, które będą Ci potrzebne(musisz mieć 8 w Wiedzy tajemnej-4 na 1 poz. zaklinacza i 4 na 5 poz. wojownika daje w sumie 8Smile). Weź też jezyk smoczy na 1 poz. zaklinacza. Na poziomie 1zaklinacz/5wojownik spełniasz wszystkie wymagania do klasy prestiżowej Smoczy potomek opisanej w podręczniku Księga i Krew. Taka opcja daje Ci ogromne możliwości:
-skrzydła-lot, nowe atuty, atak z powietrza, możesz lepiej się przemieszczać itp.,
-broń oddechową,
-pancerz naturalny zwiększający efektywne KP,
-broń naturalną-już nigdy nie będziesz bezronny!
-olbrzymią premię do Siły i Budowy(zwiększenie rozmiaru, premie za klasę i szablon półsmoka - to się kumuluje, bo nie jest napisane inaczej!),
-zwiększenie kostek obrażeń broni(magiczna broń przynajmniej +1 zmienia rozmiar w raz z użytkownikiem!Tak jest napisane w Podręczniku Mistrza Poziemi!A ponieważ Smoczy Potomek zwiększa rozmiar, Twój, np. miecz oburęczny będzie zadawał 2k8 nie 2k6:))
-szablon półsmoka(daje ogromne możliwości - np. odporność na jeden typ energii:))
Są dwie małe wady, które wg mnie można pominąć:
-za odp. na energię wynikającą z szablonu półsmoka(np. na ogień) płacisz wrażliwością na przeciwny typ energii(np. lód),
-kara -1 za rozmiar, ale ona jest śmieszna w porównaniu do premi bodajże +20 do siły z całej tej klasy:)

Smoczy potomek ma 2 dobre rzuty-Wytrwałość i Wola, co na pewno przyda się wojownikowi, ma premie do ataku jak kapłan i średnio przydatne dla wojaka czary premiowe. Osobiście uważam takie połączenie za bardzo efektywne i po wyprówaniu go w praktyce(czytaj:w sesji)nie narzekam:P
Tyle, że mój MG mnie wywalił, bo byłem zbyt potężny i rozwalałem bestie o SW większym od mojego o 4Very Happy Ale zachęcam do wypróbowania!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anaron_duke
Poziom 5
Poziom 5



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 1:03, 07 Sie 2005    Temat postu:

Hmm... ciekawe połączenie... bardzo interesujące obejście przeznaczenia Dragon Disciple, dzięki czemu otrzymujemy wojownika z kilkoma poziomami zaklinacza... ale... zawsze jest jakieś ale:)
Nie jestem pewien, czy na pewno to stworzy dobrego wojownika - raczej wydaje mi się, że nie skupimy się Charyźmie bardzo, a co z tego wynika - nie będziemy mieli dostępu do potężniejszych czarów, chyba że damy 12 na Charyzme, wtedy jeszcze od półsmoka dostaniemy +2 i mamy 14 - akurat tyle ile trzeba na rzucenie 4 poziomowego, i jednocześnie najpotężniejszego znanego przez nas czaru. Nawet jeżeli, w zbroi będziemy mieli wielką trudność rzucać czary. Ale gorzej ma się sprawa z bazową premią do ataku - z 1 poziomu zaklinacza dostajemy +0, z 5 poziomów woja +5, a z 10 Dragon Disciple +7, razem na 16 poziomie mamy +12 bazowego ataku, dodatkowe +8 siły daje nam +16, no i jeszcze zwiększona budowa itp. Na pewno brzmi to lepiej niż human fighter lvl 16... ale... czy nie lepiej jednak wziąść na początku szablon półsmoka i 13 poziomów wojownika? Efekt to +17 do ataku... troche wiecej z kosci (bo lecimy na k12 od samego początku i pomijamy jedno k4)... ale nie możemy rzucać żadnych czarów... w sumie wydaje mi się, że to zależy do tego, na jakim poziomie startujemy - i czy mg pozwoli nam wziaść półsmoka. Jeśli tak, i startujemy na 6-9 lvl to chyba lepszym rozwiązaniem byłby sam wojownik z szablonem, bo na tych poziomach mielibyśmy po 0-3 poziomy w dragon disciple, co nic by nam nie dawało. A jeżeli startujemy na poziomie 1-4 lub mg nie pozwala na szablon półsmoka, to robimy mu na złość i obieramy ścieżkę Zaknafeina:)

BTW: Mg jeżeli pozwolił Ci na Dragon Disciple, nieprzemyślawszy tego, a teraz nie może sobie poradzić, nie powinien w imię równowagi gry wyrzucać Cię - bo to on popełnił błąd. Raczej powinien dopakować resztę drużyny, lub poprowadzić "inteligętnie" potwory.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zaknafein
Mroczny Fechmistrz



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Podmroku

PostWysłany: Nie 10:42, 07 Sie 2005    Temat postu: troszkę inaczej to wygląda:)

cóż wg moich obliczeń wychodzi trochę więcej niż tylko +8 do siły...
+4 ze Smoczego Potomka, +8 z półsmoka i +8 ze zwiększenia rozmiaru daje Ci +20...jeśli masz 18 na 1 poz to nagle z tego robi się 38 na 16 poz. plus zwiększenia atrubutów na 4,8 i 16 poz. no może jeszcze przedmioty typu pas siły giganta i masz siłę jak prawdziwy smok:). Chwyć broń oburącz i masz naprawdę duże premie(osobiście proponuję walkę wielkim rtęciowym mieczem z Miecza i Pięści, bo ma krytyk x4).Poza tym nie wiem, o co Ci chodzi z tymi czarami 4 poz.-masz tylko 1 klasę zaklinacza(więcej się nie opłaca, robimy przecież wojownika!), a Smoczy potomek nie zwiększa efektywnego poziomu czarującego, tylko daje Ci większą ilość rzucanych czarów premiowych-tak, jakbyś mógł rzucać ich więcej ze względu na większą charyzmę...Czyli nie musisz dawać w charyzmę więcej niż 11:)Poza tym Smoczy potomek daje niezgorsze premie do budowy, roztropności, intelektu i charyzmy. A jeśli chodzi o niską bazową-czy ponad 40 siły tego nie rekompensuje?Kara -1 za rozmiar może być zlikwidowana zogniskowaniem broni, i tak potrzebnym do specjalizacji, a ta sama kara do KP liwidowana jest z nawiązką przez naturalny pancerz.
Takie połącznie daje naprawdę duże możliwości-pomyśl sobie, jak same skrzydła możesz wykorzystać A jeśli chodzi o szablon półsmoka dla samego wojownika bez brania tej klasy-nie każdy MG na to pozwoli, a opcja, którą tu podałem, jest całkowicie "legalna" i naprawdę mało który MG tego zabroni(biorąc pod uwagę chociażby to, że szablon dodaje +2 do SW, a połączenie zaklinacz/wojownik/smoczy potomek nie:))Anaron może Ty jako MG dałbyś szablon, ale większość MG nie, bo to zwiększa SW i wtedy musieliby dać też coś innym i dlatego takie rozwiązanie uważam za lepsze, gdyż, jak powiedziałeś:robimy MG na złośćRazz
Aha, sam szablon nie zwiększa rozmiaru(brak dodatkowych premi do siły i budowy) i daje skrzydła tylko co najmniej dużym postaciom...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anaron_duke
Poziom 5
Poziom 5



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 11:42, 07 Sie 2005    Temat postu:

Hmm... co do siły - dragon disciple daje Ci +2 na 2 i 4 poziomie, a na 10 z dragon apotheosis dostajesz następne +4, razem +8, tak jak z szablonu półsmoka - i zgodnie z tym, co jest napisane w srd do 3.5, dragon disciple dostaje skrzydła, nie zwieksza rozmiaru... nawet jeśli, to nie dostajesz ze smoczego potomka +4 i z szablonu półsmoka następne +8, bo dragon apotheosis to uzupełnienie do szablonu półsmoka, dostajesz wtedy brakujące atrybuty, odporności itp. oraz musisz wpisać na rasie szablon półsmoka na karcie postaci i jesteś traktowany jako typ: smok.
Tak to by było zbyt pięknie - bo dostałbyś z dragon disciple +4 S, +2 Bd, +2 Int, +3 naturalnego pancerza i jeszcze z półsmoka następne +8 S, +2 Bd, +2 Int, +2 Cha i +4 naturalnego pancerza. Doczytaj dokładnie zasady. W angielskiej 3.0 rzeczywiście, jego rozmiar rośnie o jedną kategorię wzwyż, chociaż jest napisane, że to zmienia jego naturalne ataki(większy dmg wręcz), premię do ataku -1 i -1 do KP. Nie pisze nic o sile... co sądzę, że jest wliczone jako brak. Wyobraź sobie - jeden poziom, jesteś średni, nagle awansujesz w przeciągu tygodnia - dwóch czasu gry i nie dość, że urosłeś, to nagle dostajesz boosta +8 do Siły i to naturalnie. A jak chcesz mieć takim systemem max siły, to na starcie 18+2 od półorka, następnie +8 od półsmoka +8 od tego zwiększenia rozmiaru(ja bym nie dał premii tej) +5 od grimuara +5 za poziomy +6 pas i mam max 52 Siły ;p co powoduje, że jesteś rozmiaru duży a masz siły jak kolosalny smok... Laughing Nie uważasz, że to już przegięcie? Z czymś takim chwytasz ostry tasak z poprawionym krytykiem u niego, i zadajesz (bo zawsze trafiasz) normalnie 2k6+31, a ze zasięg krytyka masz 12-20 to co drugi cios 4k6+62. Rtęciowy miecz zadaje normalnie dla twego rozmiaru 2k8+31, a krytyk ma max. 18-20, takze raz na 7 ciosow wchodzi ci za 4k8+124 to daje wsumie obrażeń 16k8+310, a tasakiem 3 na 7 ciosów to krytki i zadajesz wtedy 20k6+310. Jest to troche więcej, a także umożliwia Ci szybkie wykończenie wroga, gdyż częściej zadajesz podwójny dmg.
Z czarami masz rację, przeoczyłem to i potraktowałem jako zwiększanie poziomu czarującego.
I nie jest to legalna postać - w PMG pisze, że MG dla równowagi świata gry może zmieniać zasady, a Księga i Krew jest opcjonalnym podręcznikiem oferującym klasy prestiżowe. Podręcznikami źródłowymi są natomiast PG, PMG i KP.
Podsumowując - jeżeli wchodzi zmiana rozmiaru ze zmianą premii do Budowy i Siły, to efektywnie biorać 10 poziomów Dragon Disciple mam:
+16 do Siły, +4 do Budowy, +2 Int i +2 Cha, do tego 10k12 punktów życia, +7 ataku jak łotr, +7 wytrwałość i Wola oraz +3 Refleks jak Druid, skrzydła, broń oddechową, odporność na jeden typ energii, naturalną broń, +4 naturalnego pancerza i na dodatek tego wszystkiego Ślepowidzenie 18 metrów, pozwalające mu widzeć nawet pod czarem Ciemność. Jescze widzenie w słabym świetle i ciemnościach. Dla porównania 10 poziomowy wojownik jest we wszystkim gorszy, 15 poziomowy mógłby się z nim dopiero równać - czyli LA +5?
Dragon Disciple zwiększająć rozmiar nie zmienia wartości atrybutów z tego powodu! Tylko atak i kp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nojumi
Poziom 7
Poziom 7



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Vast Nothingness of Space

PostWysłany: Wto 22:14, 09 Sie 2005    Temat postu: Potężny wojownik... ale po co?

Hmmm. Omijając zasady, lub wykorzystując luki można zrobić naprawdę potężnego wojownika.

Cytat:
Wyobraź sobie - jeden poziom, jesteś średni, nagle awansujesz w przeciągu tygodnia - dwóch czasu gry i nie dość, że urosłeś, to nagle dostajesz boosta +8 do Siły i to naturalnie. A jak chcesz mieć takim systemem max siły, to na starcie 18+2 od półorka, następnie +8 od półsmoka +8 od tego zwiększenia rozmiaru(ja bym nie dał premii tej) +5 od grimuara +5 za poziomy +6 pas i mam max 52 Siły ;p co powoduje, że jesteś rozmiaru duży a masz siły jak kolosalny smok... Laughing Nie uważasz, że to już przegięcie? Z czymś takim chwytasz ostry tasak z poprawionym krytykiem u niego, i zadajesz (bo zawsze trafiasz) normalnie 2k6+31, a ze zasięg krytyka masz 12-20 to co drugi cios 4k6+62. Rtęciowy miecz zadaje normalnie dla twego rozmiaru 2k8+31, a krytyk ma max. 18-20, takze raz na 7 ciosow wchodzi ci za 4k8+124 to daje wsumie obrażeń 16k8+310, a tasakiem 3 na 7 ciosów to krytki i zadajesz wtedy 20k6+310. Jest to troche więcej, a także umożliwia Ci szybkie wykończenie wroga, gdyż częściej zadajesz podwójny dmg.


Tylko pytani brzmi po co? Właśnie nigdy dlatego D&D nie jest moim ulubionym systemem. Większość osób podąża to jak najszybszej i największej potęgi. A gra ma być zabawą, rozwijanie swojej postaci jest miłe, fajnie jak w końcu za coś podskoczą współczynniki... dla mnie jednak nie jest to priorytetem, zwłaszcza, że po co irytować MG.

Cytat:
i dlatego takie rozwiązanie uważam za lepsze, gdyż, jak powiedziałeś:robimy MG na złośćRazz


A i możliwe, że psuć innym graczom zabawę (on jest za potężny) bo MG nie nadąża z wyrównaniem poziomu drużyny. Właśnie położyłeś jego cały scenariusz bo przeoczył zarówno luke w zasadach jak i to, że ją wykorzystałeś. Czasem fajnie jest być po prostu potężnym... ale radzę sie zastanowić i nie nadużywać luk w zasadach. MG też ma mieć zabawę z prowadzenia, więc lepiej wcześniej wyjaśnij jak zamierzasz rozwinąć postać i co ci to da.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anaron_duke
Poziom 5
Poziom 5



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 11:13, 10 Sie 2005    Temat postu:

Pierwszy Twój cyctat odnośnie tego co napisałem - owo cytowane zdanie o ironia - jako coś, co jest śmieszne i nierealistyczne - chodziło mi o uwypuklenie przegięcia - a odniosłem wrażenie, że zrozumiałeś to jako seryjną, prawdziwą radę. A co do przepaków - zagraj w kampanię Greyhawka, zgodnie z zasadami z RPGA - są na stronie wizardsów ładnie w pdfie umieszczone. Tam nie uda Ci się przepakować postaci.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nojumi
Poziom 7
Poziom 7



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Vast Nothingness of Space

PostWysłany: Śro 12:20, 10 Sie 2005    Temat postu: Potężny wojownik

Cytat:
Pierwszy Twój cyctat odnośnie tego co napisałem - owo cytowane zdanie o ironia - jako coś, co jest śmieszne i nierealistyczne - chodziło mi o uwypuklenie przegięcia - a odniosłem wrażenie, że zrozumiałeś to jako seryjną, prawdziwą radę.


Wiem, że to irionia ale ktoś może to wprowadzić w życie. Wiem jakies są zasady RPGA odnośnie 'Żyjącego Greyhawku' i wiem, że tam nie ma zbyt dużych możliwości przepakowania postaci. O to jednak chodzi, że nie każdy gra w świecie Greyhawku. Nie zrozumiałeś o co mi chodzi. Nie dąże do tego aby zablokować możliwość przepakowania postaci, tylko do tego aby nie przepakowywać postaci chociaż jest taka możliwość. Chyba, że ktoś nie widzi innego sensu grania jak maxymalne podpadkowanie postaci.

A to link do głównych zasad RPGA jeżeli komuś nie chce się szukać: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zaknafein
Mroczny Fechmistrz



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Podmroku

PostWysłany: Śro 12:41, 10 Sie 2005    Temat postu: trochę przesada

Mój sposób na idealnego wojownika wynikał właśnie z nagięcia zasad i pewnych niedomówień albo po prostu wygodnickiej interpretacji(owszem, tam nie pisze, że zwiększanie rozmiaru i szablon półsmoka zwiększają atrybuty, ale czy jest tam text że tego nie robią drogi Anaronie:P?na tym własnie polega zały widz:D)a jeśli chodzi o robieniu MG na złość - Nojumi on robi tak często na złość graczom(ma przecież nieograniczoną władzę) że dlaczego choć raz ja nie mogę?Gdy widzę, że MG się cwani, ścieram mu uśmiechek z twarzy siłą o wartości 50:P.Uwierz czasem trzeba... Sam na pewno grałeś w wielu sesjach, w których MG przegina(i jak kiedyś napisałeś, rzuca czy strzała się nie złamała po wyjęciu z kołczanu...). Jak Kuba Bogu tak Bóg Kubie:PKiedy MG zauważy, że i gracz potrafi być chamski, dochodzi do ugody(zazwyczaj:P) orientując się, że sam do tego doprowadził...bo to ON ma przecież czuwać nad przebiegiem gry dlatego(na zdrowy rozum)niewyważone, dopakowane postacie są z jego winy i są jego problemem...dlatego także są potrzebne. Anaron napisał, że taka postać to przesada.Wcale nie!Wystarczy sprytny MG i wszystko gra jak w zegarku.To by było na tyle, za bardzo rozpisujemy się jak na jedną tylko klasę...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nojumi
Poziom 7
Poziom 7



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Vast Nothingness of Space

PostWysłany: Śro 13:15, 10 Sie 2005    Temat postu: Potężny wojownik

Hmmm.

Cytat:
Mój sposób na idealnego wojownika wynikał właśnie z nagięcia zasad i pewnych niedomówień albo po prostu wygodnickiej interpretacji(owszem, tam nie pisze, że zwiększanie rozmiaru i szablon półsmoka zwiększają atrybuty, ale czy jest tam text że tego nie robią drogi Anaronie:P?na tym własnie polega zały widz:D)


Jak dla mnie to jest przegięty wojownik nie idealny:P Ale rozumiem, że masz inne poglądy:P

Cytat:
a jeśli chodzi o robieniu MG na złość - Nojumi on robi tak często na złość graczom(ma przecież nieograniczoną władzę) że dlaczego choć raz ja nie mogę?Gdy widzę, że MG się cwani, ścieram mu uśmiechek z twarzy siłą o wartości 50:P


Hmmm jeżeli MG robi na złość graczom to trzeba go upomnieć Razz Owszem troche MG 'zaginasz' siłą 50. Ale jeżeli MG chce coś, to tego dopnie:P A w ten sposób możesz psuć grę 'mniej obeznanym w zasadach i lukach' graczom.

Cytat:
Uwierz czasem trzeba... Sam na pewno grałeś w wielu sesjach, w których MG przegina(i jak kiedyś napisałeś, rzuca czy strzała się nie złamała po wyjęciu z kołczanu...)


Grać grałem, nie były to przyjemne jednak sesje, dla nikogo. I nie napisałem, że 'rzuca czy strzała się nie złamała po wyjęciu z kołczanu' tylko mówiłem kiedyś, że jak MG się uprze to nawet na to może kazać rzucać jeżeli będzie złośliwy (nawiasem mówiąc to jest możliwe, nie wspominając o dzieiątkach czynników takich jak wyślizgnięcie się strzały, które się zdarzają nawet zawodowcom:P więc taka zasada to oręż MG gdy gracze domagają się realistycznej gry:P)

Cytat:
Jak Kuba Bogu tak Bóg Kubie:PKiedy MG zauważy, że i gracz potrafi być chamski, dochodzi do ugody(zazwyczaj:P) orientując się, że sam do tego doprowadził...bo to ON ma przecież czuwać nad przebiegiem gry dlatego(na zdrowy rozum)niewyważone, dopakowane postacie są z jego winy i są jego problemem...dlatego także są potrzebne.


Mi się wydaje, że raczej rozzłości MG, tym bardziej, że rzadko MG jest złośliwy dla graczy, częściej pokazuje okrucieństwo świata otaczajączego BG:P. A dopuszczenie takiej postaci to niedopatrzenie. Więc częściowo MG jest sobie winien. Ale czy wykorzystanie roztargnienia MG do podpakowania swojej postaci i często zepsucia scenariusza oraz gry innym jest fer? Wobec graczy i MG?

Cytat:
Anaron napisał, że taka postać to przesada.Wcale nie!Wystarczy sprytny MG i wszystko gra jak w zegarku.


Hmmm. Czy taka postać to przesada to kwestia sporna, zależy od stylu w jakim się gra i od pozostałych postaci. Nie wystarczy 'sprytny' bo nawet 'sprytny' może przeoczyć tą lukę, tworząc scenariusz. Nie każdy MG ma talent do improwizacji tak, że może być postawiony w trudnej sytuacji i nie potrafić wyrównać poziomu graczy. I zostają jeszcze dwie kwestie. Czy warto niszczyć często kilkugodzinny wysiłek MG nad scenariuszem (nie mówiąc o dodatkowych przygotowaniach), lub kilkudniowy w przypadku dłuższych kampanii (a żeby rozwinąc w pełni tą postać trzeba chwilke pograć). Drugą kwestią jest czy 'boostować' swoją postać kosztem stosunków między graczami i MG? Oni także będą chciali pograć kimś potęznym.

Cytat:
To by było na tyle, za bardzo rozpisujemy się jak na jedną tylko klasę...


Hmmm. To jest forum dyskucyjne, więc nie szkodzi rozwijać jeden wątek, jeżeli nie powiedziano już wszystkiego:P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Communites est
Gość






PostWysłany: Śro 16:06, 10 Sie 2005    Temat postu: Wkurzanie MG

Z własnego doświadczenia wiem, że wkurzanie MG może źle się skończyć. Często MG nawet nie chciał być złośliwy ale tak wyszło. I wydaje mi się, że pojawienie się tak silnej postaci gracza by mnie jako gracza także wkurzyło, nie dlatego, że to ja muszę być najoptężniejszy, ale dlatego, że wiem iż to psuje zabawe. Najlepiej jak wszyscy gracze są na równym poziomie. A więc jeżeli MG będzie musiał podciągnąć resztę drużyny do poziomu takiej postaci, cały jego scenariusz można wyrzucić zapewne. I jeżeli wydaje Ci się, że jesteś sprytny, że tak oszukasz MG to tylko Ci się wydaje. MG może wszystko, ty zrobisz sobie wyjechaną postać, MG Ci ją 'odrobine' ukruci. Więc jak dla mnie tworzenie takiej postaci jest: samolubne, złośliwe, gracz nie wie, o co tak naprawde chodzi w RPG, krótkowzroczne (bo MG zawsze ma ostatnie słowo). To tyle odnośnie tego tematu z mojej strony jak na razie;P
Powrót do góry
Zaknafein
Mroczny Fechmistrz



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Podmroku

PostWysłany: Śro 21:51, 10 Sie 2005    Temat postu: niedoczytanie!

napisałem też, że MG powinien czuwać nad rozwojem wydarzeń i w razie czego nie dopuścić do przepakowania postaci i to jest jakby jego wina, gdy jest ona zbyt silna. Nikt nie mówił, że bycie mistrzem gry jest łatwe...nie raz cały scenariusz idzie do kosza przez wolną wolę graczy, nie tylko przez przepakowanie postaci...Nie zawsze da się przewidzieć zachowanie graczy więc marnowanie paru godzin na scenaruiszem to nie tylko efekt za silnej BG...poza tym dobra zabawa wiąże się też z silną postacią o wielu możliwościach-patrzenie na wzrost jej potęgi przy każdym levelu to satysfakcja...ale zbaczamy z tematu...zamiast ciągle krytykować dajcie własne pomysłyRazz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nojumi
Poziom 7
Poziom 7



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Vast Nothingness of Space

PostWysłany: Czw 9:23, 11 Sie 2005    Temat postu: Temat

Hmmm, to jest temat w którym opisany jest potężny wojownik twojego pomysłu, więc nie zbaczamy z tematu, dystkutujemy nad moralnością itp. takiej postaci. Niestety nie załapłeś za bardzo o co chodzi

Cytat:
MG powinien czuwać nad rozwojem wydarzeń i w razie czego nie dopuścić do przepakowania postaci i to jest jakby jego wina, gdy jest ona zbyt silna.


Owszem, ale nie zawsze trzeba wykorzystywać niedopatrzenia MG.

Cytat:
Nikt nie mówił, że bycie mistrzem gry jest łatwe...nie raz cały scenariusz idzie do kosza przez wolną wolę graczy, nie tylko przez przepakowanie postaci...Nie zawsze da się przewidzieć zachowanie graczy więc marnowanie paru godzin na scenaruiszem to nie tylko efekt za silnej BG


Tutaj masz racje, ale chodziło o to, że jako gracz, jeżeli przyboostujesz postać wykorzystując roztargnienie MG, praktycznie możesz mieć pewność, że rozwalisz mu scenariusz. Więc wybór pozostaje, przyboostować postać bez wiedzy MG i rozwalić scenariusz, albo nie boostować na max i grać w dobrą przygode, chociaż ona może pójśc potem do piachy przez 'wolną' wolę graczy, ale nie musi.

Cytat:
...poza tym dobra zabawa wiąże się też z silną postacią o wielu możliwościach-patrzenie na wzrost jej potęgi przy każdym levelu to satysfakcja...


Tak masz znowu racje ^^. Ale to jest satysfakcja dla Ciebie, to pewne, my zaś pisaliśmy o tym jak się czują inni gracze. Jak byś się poczuł jakbyś stratował od krasnoludzkiego wojownika, inny BG od zaklinacza. Jesteś przez kilka poziomów najpotężniejszym wojownikiem w drużynie. Aż tu nagle zaklinacz porzuca czary, łapie za miecz i wymiata dużo lepiej od ciebie. A ty schodzisz na drugi plan, nie możesz zrobić nic żeby chociaż wyrównać skuteczność w walce. Taki gracz po prostu chciał pograć kradnoludzkim wojownikiem, nie wiedział o możliwości obejścia zasad, lub wiedział ale uznał je za niemoralne etc. I jak on się czuje:> O to właśnie chodzi, że MG albo powinien przyboostować innych do poziomu takiego 'smoczego wojownika' co będzie trudne, oraz trudne do logicznego wyjaśnienia, czemu trzy postacie w drużynie nagle są super wyjechane. Znowu 'smoczy wojownik' może mieć pretensje do MG, że reszte drużyny przyboostował a jego nie etc. Albo MG wybierze prostrze rozwiązanie, wykorzystując niedopatrzenie 'smoczego wojownika' i po prostu sprowadzi twoją postać na poziom reszty postaci, ucinając rękę albo polimorfując, sposobów jest mnóstwo. Mówiłeś, że za tego wojownika wyleciałeś z sesji, wg. mnie nie powinieneś wylecieć, MG powinien podjąc odpowiednie kroki ale wyrzucenie gracza nie jest fer. Ale to po co to pisałem, wyobraź sobię, że jeżeli MG ukruci twoją postać będziesz miał podobne uczucie jak przy wyrzuceniu z sesji. Jeżeli MG nie ukruci twojej postaci, inni gracze będą mieć podobne uczucie, dopuki nie zostaną przyboostowani. Dlatego właśnie stworzenie takiej postaci wykorzystując roztargnienie MG (bo jeżeli pozwala na coś takiego to całkowicie inna sprawa. A czesem MG by pozwolił ale wkurzył go sam fakt, że nie uprzedziłeś o rozwoju na tak potężną postać) jest jednostronne. Ty zyskujesz, ale na krótką metę. Bo albo potwory i BG dorównują do twojego poziomu, albo ty zostajesz nieco zredukowany. I temu i temu towarzyszy uczucie goryczy:P

Cytat:
ale zbaczamy z tematu...zamiast ciągle krytykować dajcie własne pomysły


O tym, że nie zbaczamy z tematu pisałem na początku postu. Forum dyskusyjne jest po to żeby dystkutowaćSmile my nie krytykujemy, tylko wyrażamy opinie o moralności takiej postaci. Jeżeli ktoś ma pomysły to może stworzyć nowy temat. Nie ma problemu.

Mi się zaś wydaję, że odebrałeś nasze posty jako atak na twoją osobę. Wiedz, że tak nie jest. Po prostu im potężniejsza postać, im więcej obejść zasad etc. tym więcej wątpliwości, zarówno co do moralności wprawadzania takiej postaci, jak i do zgodności z zasadami. Trzeba pamiętać, że jeżeli gdzieś nie pisze, że tak nie wolno, nie oznacza, że tak wolno.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anaron_duke
Poziom 5
Poziom 5



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 17:59, 11 Sie 2005    Temat postu:

1) Rozrost Dragon Disciple - w v3.0 wspomniane jest, że z powodu zwiększenia rozmiaru zmienia się to co napisałem wyżej. Nie jest napisane, że zmienia się także Siła - a więc się nie zmienia. Nie jest także napisane, że z powodu zwiększenia rozmiaru atrybuty postaci ulegają odpowiedniej zmianie do nowego rozmiaru. Być może to wyjaśnia, dlaczego w 3.5 Dragon Disciple NIE zmienia swojego rozmiaru, a zamiast tego dostaje blindsense - coś czego template half-dragona nie ma.
Napisałem maila do WotC w tej sprawie - poczekamy co odpowiedzą.

2) To nie wina mg, że stworzyłeś taką postać. Mg musi pozwalać graczom na ich dowolny rozwój - a więc nie ograniczać ich tylko do 3 core book'ów. Błędem mg byłoby niepozwolenie na korzystanie Ci z dodatku Sword & Fist.

3)Mój własny pomysł na wojownika, którym chciałbym zagrać:
Rasa: Drow
Charakter: Neutralny
Atrybuty:
S 16
Z 12
B 14
I 10
R 16
C 10

Umiejętności:
Profesja(stajenny)
Profesja(kucharz)
Profesja(piwowar)
Profesja(karczmarz)

Atuty: Żelazna Wola, Luck of Heroes(z Kampanii do Forgotten realms, chyba Szczęście Bohaterów w polskiej wersji)

Wytrwałość: +5
Refleks +2
Wola +6 (+8 przeciw zaklinaniu i efektom czaropodobnym)

W przeszłości został wychowany przez rodzinę drowów która uciekła z podmroku, jest jedynym ocalałym członkiem rodziny(ach ta nienawiść nadziemnych do drowów...), został przygarnięty jako młody chłopak(na elfi wiek) przez karczmarza. Pracował najpierw jako stajenny, później jako kucharz, następnie piwowar, a gdy karczmarz zmarł ze starości - dostał w spadku karczmę i był karczmarzem. Walczy długim mieczem z tarczą. I ma bardzo silną wolę(szczególnie jak na wojownika). Jego neutralny charakter powoduje, że rzadko angażuje się w bójki i rzadko reaguje na złe wydarzenia wokół nich - są one mu obojętne. Uważa istnienie zła za konieczne by wiadomo było, co jest dobre. Ale nie lubi nadmiernej ilości zła, szczególnie jeśli trwa ono długo - jak np. zabijanie ludzi przez potwory, ale nie haracz na kimś innym prócz karczmarzu:) Z powodu swojej przeszłości, przygląda się dokładnie jak pracują inni karczmarze i stajenni, smakuje piwo i jedzenie, czasami komentując to własnymi spostrzeżeniami. Czasami narzeka, czasami daje rady. Jest raczej cichym członkiem drużyny, który podąża za głosem większości, acz nie pozwalającym na kierowanie sobą. Ma własne zdanie, którego nie obawia się wypowiedzieć jeśli zajdzie taka potrzeba. Jak widać, jest świetny do wykańczania magów, a także bardzo odporny na kontrolowanie go za pomocą czarów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nojumi
Poziom 7
Poziom 7



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Vast Nothingness of Space

PostWysłany: Czw 18:08, 11 Sie 2005    Temat postu: Wojownik Anaron_Duka

A nie lepiej stworzyć własną klasę, która troche bardziej od zwykłego wojownika naddaje się do niszczenia magów, lub skorzystać z istniejących:>

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anaron_duke
Poziom 5
Poziom 5



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 18:23, 11 Sie 2005    Temat postu:

Celem tej klasy nie jest niszczenie magów. Napisałem jedynie, że się do tego świetnie nadaje. To jest wojownik z przeszłością i klimatem, którego atutem jest silna wola do kierowania swoim życiem bez ingerencji innych. Jest po prostu świadomy co robi i co kieruje jego czynami. Taki myślący, Roztropny wojownik, nadający się na ochroniarza kogoś wysoko postawionego właśnie dlatego, że nie wyciąga miecza od razu. Ma swoje cele i konsekwentnie do nich dąży.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anaron_duke
Poziom 5
Poziom 5



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 9:07, 12 Sie 2005    Temat postu:

To co napisałem do WotC:

Hi!
For some reasons we decided to play v3.0. One of the players is a sorecerer. He decided to become a dragon disciple from tome & blood accessory - and there is a big problem now. He gained a level and that changed his size from medium to large. Does it gives him additional +8 bonus to Strenght? We argue about it, because in Tome & Blood nothing say so and this will give him an enormous +16 bonus at the end.
Thanks for response.

To co otrzymałem od WotC:

Response (Zephreum H.)08/11/2005 02:17 PM
Thank you for contacting us.

Unfortunately we do not support the 3.0 sourcebooks. The dragon disciple has been reprinted in the Dungeon Master's Guide 3.5 page 183-185. The Dragon Disciple in 3.5 no longer Goes from medium to large.

Take Care!

Czyli nadal nierozwiązane...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Twierdza Zaknafeina Strona Główna -> Karczma Bohaterów Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin