Forum Twierdza Zaknafeina
Twierdza wyobraźni...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Broń renesansowa
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Twierdza Zaknafeina Strona Główna -> Akademia techniki nowoczesnej
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biskup
Poziom 3
Poziom 3



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z zajebistości

PostWysłany: Pią 21:58, 11 Maj 2007    Temat postu:

autor prestiżówki dokładnie to przemyślał, ja w zasadzie też. Każdy ładunek ma coś takiego jak "zagrożenie" jest to wartość, powyżej której bomba wybucha, pociągając reakcję łańcuchową. Kurtka sabotażysty, umiejętności i atuty zmniejszają to zagrożenie, sam poziom postaci też ma znaczenie. Z Założenia, klasa ta ma siedzieć w krzakach i nie zwracać na siebie uwagi (nogi za pas, ukrywanie, uwaga leci). Sądzę, że to własnie jest smaczek grania taką klasą Smile Dla mnie będzie to całkowicie nowe doświadczenie, zwykle zawsze stałem z przodu Razz. Z drugiej strony jednak przydało by się opracować jakieś zabezpieczenia, przed "przypadkowym" spotkaniem twarzą w twarz z wrogiem. Mam już jakieś pomysły, ale jak je obmyślę dokładniej, dam tutaj znać. W zasadzie, to ten sabotażysta jest jeszcze delikatniejszy niż mag (ten ma jakieś tam zbroje maga i takie tam dziadostwo). Grając tą klasą wykożystywać należy w maksymalnym stopniu jej inżynierskie możliwości, nie tylko w tworzeniu ładunków. Sądzę, że dało by się zaimplementować do DnD kilka rozwiązań i pomysłów z takiej jednej gry... Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nojumi
Poziom 7
Poziom 7



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Vast Nothingness of Space

PostWysłany: Sob 16:09, 12 Maj 2007    Temat postu:

Bron wprawdzie renesansowa Razz ale przypomniala mi wiktorianska anglie Razz pograoby sie w steapunk'a ahh

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Biskup
Poziom 3
Poziom 3



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z zajebistości

PostWysłany: Sob 21:29, 12 Maj 2007    Temat postu:

łooooo matkooo Smile ale się oczytałem o pirotechnice i materiałach wybuchowych Very Happy Porobiłem notatki, teraz szukam informacji, jak uzyskać bez nowoczesnej techniki różne sole i zasady... trochę ich potrzebuje... ale jestem na dobrej drodze, kilka sposobów już znalazłem. Problem może być z pozwoleniem GM-a odnośnie ewentualnego wprowadzenia ich do rozgrywki. Dodało by to na pewno smaczku grze, no i ten dreszczyk emocji przy wieczornym przygotowywaniu materiałów -rozwalę wioskę, czy nie ?? Twisted Evil

Na forum zamieszczę info o moich wieczornych czytankach, jak zrobię odpowiednie szkice i opisy... no i to chyba wypadnie gdzieś po wtorku,tj, po maturce z hist


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Biskup
Poziom 3
Poziom 3



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z zajebistości

PostWysłany: Czw 19:43, 17 Maj 2007    Temat postu:

A oto, luneta mojego pomysłu, w wykonaniu qubeq-a (Jakub M). Statsy do uzgodnienia Smile



(Skan robiony aparatem cyfr, trzeba by skaner skombinowaćdla lepszego efektu)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nojumi
Poziom 7
Poziom 7



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Vast Nothingness of Space

PostWysłany: Sob 14:05, 02 Cze 2007    Temat postu:

Hmm co do tej lunety, to jest taki maly problem ze nie jest ona zabudowana. Nie uwazasz ze sprawia to, iz soczewki beda lapac znacznie wieksza ilosc refleksow swietlnych?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Biskup
Poziom 3
Poziom 3



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z zajebistości

PostWysłany: Pon 9:34, 04 Cze 2007    Temat postu:

uważam, co więcej, ta luneta nie ma prawa działać, ale za to wygląda rewelacyjnie, a o to mi chodziło Smile. Działko gattlinga w rękach człowieka też nie ma prawa działać, a Arnold S jakoś z niego nawalał w predatorze Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nojumi
Poziom 7
Poziom 7



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Vast Nothingness of Space

PostWysłany: Śro 15:13, 06 Cze 2007    Temat postu:

Alez oczywiscie ze ma prawo dzialac, to kwestia figuryzacji zwierciadla by nie doszlo do abberacji sferycznej i podluznej, zaleznie czy mamy do czynienia ze zwierciadlem paraboidalnym, czy sferycznym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Biskup
Poziom 3
Poziom 3



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z zajebistości

PostWysłany: Śro 20:31, 20 Cze 2007    Temat postu:

Nie będe komentował stylu wypowiedzi Noj-a w powyższym poście, bo nie ma to sensu, przejdę do rzeczy bardziej mnie intrygującej. Zak zaproponował żeby przy użyciu różnych prochów zwiększały się obrażenia broni, a nawet miała ona niwelować działania magicznych osłon. No cóż, nie specjalnie się z tym zgadzam, bo jakim cudem proch, czyli ładunek miotający ma zapobiec zatrzymaniu pocisku przez magiczną barierę? Ma mu nadać tak ogromną prędkość, że nawet magia go nie zatrzyma? No nie wiem. Jak dla mnie, powinniśmy porozmawiać o pociskach Smile. Ustaliliśmy już, że pociski łuskowe w renesansie DnD-owskim są (a przynajmniej będą) w użyciu. A więc, według mnie to nie proch ma w 100% wpływać na skuteczność broni, a właśnie naboje:

(kilka propozycji, niektóre załkiem odjechane albo niemożliwe do wyklożystania, ale DnD to wszak Fantasy, teraz napiszę tylko ogólnikowo, bo za chwile mam wypad w WoWie i muszę się na nim stawić Smile, resztę będe dopisywał sukcesywnie w miarę dostępnego czasu i weny)

Exclamation Pociski "kulkowe", czyli zwykłe, bez łuskowe

Arrow Ciosane kamienie: Amunicja najbardziej prymitywna ze wszystkich, używana przez biednych chłopów, którzy jako starą flintę mają swój cały skarb (najczęściej przekazywana w rodzinie), ale także przez poszukiwaczy przygód, którzy w środku misji przypomnieli sobie o braku porządnej amunicji. Pociski wykonywane są z twardych skał, i są bezpośrednimi potomkami pocisków do proc.
Question Z racji prymitywności -2 do trafienia oraz -2 do obrażeń, w zasadzie są całkowicie nieskuteczne przeciwko opancerzonym celom ( w tym wypadku kara wynosi aż -4 do obrażeń, wyjątkiem jest trafienie krytyczne, podczas którego obowiązuje znamionowa kara -2). Jeżeli pociski te są wykorzystywane w broni mistrzowskiej powodują powolne zniszczenie lufy, nie mogą być wykorzystywane przy lufie gwintowanej. Cena za 100 sztuk to tylko 5 miedziaków, ale większość pocisków pochodzi z produkcji własnej.


Arrow Ołowiany Oszołom: Standardowe pociski najczęściej spotykane w obecnym świecie. Nie wykorzystuje się ich w lufach gwintowanych z powodu problemów z zacinaniem się amunicji w lufach. Najlepszy przyjaciel poszukiwacza przygód. 100 sztuk kosztuje 20 miedziaków
Question Używanie tego typu amunicji nie przynosi żadnych profitów, ale nie pociąga za sobą także żadnych kar.


Arrow Eksplodujące pociski: Zapotrzebowanie na tego typou amunicję przyniosła wojna, gdzie najlepiej, kiedy 1 strzał rani wielu wrogów. Do produkcji używa się twardych, ale jednocześnie kruchych materiałów które podczas uderzenia w twardą powierzchnię rozpryskuje się raniąc pobliskie istoty. Jak w przypadku poprzednich naboi, nie stosuje się ich w gwintowanych lufach oraz przy używaniu prochu inny niż czarny -silna eksplozja rozerwała by pocisk w lufie. Cena za 100 sztuk to 1 srebro
Question Pociski Eksplodujące stosuje się do ranienia postaci w nie-twardych zbrojach (sam napierśnik nie wlicza się w tą grupę), strzela się w coś twardego w pobliżu celu i ma się nadzieję, że któryś z odłamków trafi we wroga. Trafienie pociskiem zadaje k6 obrażen, bez względu na broń, pełna płytowa itd całkowicie chroni przed obrażeniami zarówno przy trafieniu bezpośrednim jak i odłamkami, odłamki zadają k2 obrażeń istotą w promieniu 2m, przed obrażeniami nie chroni żaden rzut obronny.


Exclamation A teraz przechodzimy do mojej ulubionej części, tj pociski łuskowe Smile

Arrow BPK 99: Pierwszy z długiej serii pocisków płaszczowych wyprodukowanych przez światowej sławy firmę BPK co. Przez długie lata najlepsi krasnoludzcy i gnomi inżynierowie pracowali nad ulepszeniem broni zasięgowej. Podczas gdy jeden z oddziałów pracował nad samymi narzędziami miotającymi (rusznice, muszkiety, pistolety itd), Sekcja 9 pracowała nad ulepszeniem przedmiotów które niosły ogromną siłę zniszczenia -pociskami. Po 5 zimach pracy powstał BPK 99. Stosowany głównie w rusznicach i muszkietach o gwintowanych lufach, rzadziej wykorzystywany w standardowych pistoletach skałkowych, choć kiedyś sam widziałem gnoma używającego zmodyfikowanego pistoletu skałkowego który miotając 99-iątki nie ustępował wiele większej broni zachowując relatywnie niską wagę. Pociski sprzedawane są w opakowaniach po 10 sztuk w cenie 5 srebrników /op
Question BPK 99 jako standardowy pocisk wykorzystywany w zasadzie w całym cywilizowanym świecie. Strzelając nim z broni długiej nie przynosi żadnych kar ani profitów, natomiast przy używaniu broni krótkolufowej postać otrzymuje karę -1 do testów trafienia -pociski te są głównie przeznaczone dla broni długiej.


Arrow Pocisk BPK "HI" (Hi-Impact): Pospolicie zwany "Hajem". Nabój ceniony przez osoby wyznające zasadę "lepiej silno niż celnie". Specjalna spłaszczona konstrukcja łba pocisku podczas trafienia dosłownie rozrywa celzadając ogromne obrażenia. Niezamierzonym, ale skutecznym efektem ubocznym jest fakt, że pocisk podczas trafienia przekazuje całą swoją energię celowi i nie przebija go na wylot tkwiąc w jego ciele i zadając dodatkowe obrażenia w już porozrywanych tkankach. W kilku krajach pociski tej klasy (HI i pochodne) zostały zakazane z uwagi na nieludzkie warunki agonii trafionego celu, niezmienia to faktu, że osobiście kup... widziałem kilka tego typu pocisków u niejakiego "Lepkiego" w Czarnej Zatoce. Z uwagi na słabą dostępność pocisków są one relatywnie drogie, paczka 10 sztuk na czarnym rynku kosztuje ok 4 złotych monet, ale niejednokrotnie można także znaleźć te pociski w kątach starych zbrojowni.
Question Efektywny zasięg broni podczas używania naboi HI skraca się o 5m (przyrost), dodatkowo nie-aerodynamiczna budowa sprawia, że strzelec cierpi karę do testów trafienia wynoszącą -2. Z drugiej strony Haje zadają większe obrażenia niż ich "standardowi" bracia (premia +1 do obrażeń) oraz przy trafieniu krytycznym powodują obfite krwawienie z rany (1 obrażenia / runda, zatamować krwotok można wykonując udany test na "leczenie" o ST równym zadanym obrażeniom). Podczas trafienia krytycznego premia +1 do obrażeń jest wliczana do mnożnika broni (np dla rusznicy (x3) dodatkowe 3 obrażenia)


Arrow Lyra FT06: Firma ta powstała jako odpowiednik BPK za morzem. Produkuje pociski wysokiej jakości przeznaczone głównie dla osób ceniących dyskrecję i skuteczność. Sztandarowym produktem Lyra-i (Lajri) jest model FT (Fantom) z serii 06. Łuska standardowego rozmiaru kryje w sobie pocisk o niewielkiej średnicy, za to dłuższy niż zwyczajowy BPK 99. Współpraca z gnomimi magami i wykupienie praw autorskich zapobiegło (przynajmniej oficjalnemu) kopiowaniu tych pocisków, które są charakterystyczne z 2 powodów: są niesamowicie celne i jednocześnie ciche. Lyra chwali szczycie się tym, że każdy pocisk z osobna przechodzi specjalny (i oczywiście ściśle strzeżony) proces magicznej obróbki podczas którego zyskuje właściwość pochłaniania dźwięków. Wszystkie te procesy wymagają jednak czasu i mnóstwa zaawansowanych technologii, tak więc produkcja odbija się na cenie. Drewniane pudełeczko wyłożone miękkim materiałem zawiera 5 pocisków, kosztują bagatela 45 sztuk złota, ale "niektórzy" mówią, że warto je mieć przy sobie, czasami zachodzi konieczność "ściągnięcia" kogoś, lub czegoś, bez budzenia całego miasta.
Question Pociski Fantom zapewniają premię do trafienia w wysokości +2, zwiększają dwukrotnie zasięg trafienia krytycznego broni oraz tłumią wystrzał broni do średnio głośnego fuku, równocześnie niewielka średnica pocisku sprawia, że nie wyrządza on tak dużych obrażeń jak np HI, kara do obrażeń wynosi -2, mnożona jest podczas trafienia krytycznego x krytyk broni. Minimalne obrażeniu przy udanym trafieniu to 1.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Biskup dnia Wto 13:33, 26 Cze 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nojumi
Poziom 7
Poziom 7



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Vast Nothingness of Space

PostWysłany: Śro 22:44, 20 Cze 2007    Temat postu:

Cytat:
Nie będe komentował stylu wypowiedzi Noj-a w powyższym poście, bo nie ma to sensu

Mógłbym wiedzieć dlaczego? To normalny język w optyce, konkretniej w robieniu lunet i teleskopów.
Cytat:
No cóż, nie specjalnie się z tym zgadzam, bo jakim cudem proch, czyli ładunek miotający ma zapobiec zatrzymaniu pocisku przez magiczną barierę? Ma mu nadać tak ogromną prędkość, że nawet magia go nie zatrzyma?

Dokładnie. Magiczna ochrona działa na tej samej zasadzie co fizyczna.
Cytat:
A więc, według mnie to nie proch ma w 100% wpływać na skuteczność broni, a właśnie naboje

Naboje przez lata uległy małym zmianom, a nawet stały się bardziej miękkie. Całą zasługę za skuteczność broni palnej ponosi ewolucja ładunku miotającego i konstrukcji broni.
Cytat:
Ciosane kamienie: Amunicja najbardziej prymitywna ze wszystkich, używana przez biednych chłopów, którzy jako flintę mają swój cały skarb (najczęściej przekazywana w rodzinie), ale także przez poszukiwaczy przygód, którzy w środku misji przypomnieli sobie o braku pożądnej amunicji. Pociski wykonywane są z twardych skał, i są bezpośrednimi potomkami pocisków do proc.

Sprawdza się tylko w przypadku śrutu. Po prostu zatnie się w lufie. Chyba, że myślisz o idealnie wygładzonej kamiennej kulce, która jest dość trudna w otrzymaniu.
Cytat:
Z racji prymitywności -1 do trafienia oraz -2 do obrażeń, w zasadzie są całkowicie nieskuteczne przeciwko opancerzonym celom ( w tym wypadku kara wynosi aż -4, wyjątkiem jest trafienie krytyczne, podczas którego obowiązuje znamionowa kara -2).

Nie widzę logiki w tym pomyśle. Zdolność penetracyjna nie jest zależna od materiału. Tą drogą myśląc miecze powinny dostawać taką samą karę do obrażeń.
Cytat:
Ołowiany Oszołom: Standardowe pociski najczęściej spotykane w obecnym świecie. Nie wykorzystuje się ich w lufach gwintowanych z powodu problemów z zacinaniem się amunicji w lufach.

Obecnie pociski odlewane są ze stopu miedzi i ołowiu lub płaszcz ze stali/miedzi/ołowiu i twardy rdzeń. Nie mogą one zaciąć się w lufie gwintowanej. Dodam, że ołów sam w sobie jest bardzo miękki. Jeżeli pocisk zacinał by się w lufie gwintowej, to tylko pociski z drewna by się nie zacinały, a zapewne by się rozlatywały w wyniku detonacji/eksplozji/deflagracji.
Cytat:
Do produkcji używa się twardych, ale jednocześnie kruchych materiałów które podczas uderzenia w twardą powierzchnię rozpryskuje się raniąc pobliskie istoty.

Chyba najtrafniejsze będzie określenie 'rozpryskowy' lub 'odpryskowe'. Twarde i zarazem kruche materiały nie mają zbyt dużych zdolności penetracyjnych (bo mniejsze kawałki ulegną rozkruszeniu zamiast się wbić, a każde 'rozkruszenie' to ogromna strata energii. Poza tym, w realu czegoś takiego nie ma.
Cytat:
Jak w przypadku poprzednich naboi, nie stosuje się ich w gwintowanych lufach oraz przy używaniu prochu inny niż czarny -silna eksplozja rozerwała by pocisk w lufie

Z czego Wy te pociski robić chcecie :F Adamantyt?
Cytat:
strzela się w coś twardego w pobliżu celu i ma się nadzieję, że któryś z odłamków trafi we wroga.

Kule z muszkietów przebijały 10cm dębową deskę. Kula z ak47 przebija 1.5 cm stopkę szyny kolejowej z ~20 m. Zbroja płytowa zdaje się ma 4-6 mm.
Cytat:
odłamki zadają k4 obrażeń istotą w promieniu 2m

Istotom. odłamek k4? Tyle co sztylet? To chyba żart Razz Zważ na to, że bardzo duża część energii przechodzi na obiekt, w który uderza pocisk. Następnie pocisk rozlatuje się na kawałki i leci w losowym kierunku, przy czym odłamki mają małą zdolność penetracyjną, chociażby przez to, że:
a) twardy i KRUCHY materiał, w przeciwieństwie to elastycznego materiału stosowanego w pociskach
b) wirują, obracają się, etc
c) mają nieregularny kształt
d) lecą dużo wolniej niż pocisk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Biskup
Poziom 3
Poziom 3



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z zajebistości

PostWysłany: Czw 18:34, 21 Cze 2007    Temat postu:

Noj, ja wiem doskonale, że to co piszę, nie jest w zgodzie z prawami fizyki itd, chce po prostu umieścić post z FAJNYMI nabojami, a kto co będzie na swojej sesji używał, to już jego sprawa. Fajnie jest na początku używać kamyków jako naboi, a potem powolutku przechodzić na coraz lepsze naboje, wiem o tym, bo sam miałem taką możliwość, daje to całe tony radochy. Sugestie oczywiście uwzględnię, ale najpierw chciał bym dokończyć pisać post, wstrzymaj się proszę z postami aż tego dokonam, wtedy będzie czas na edytowanie postu i wnoszenie poprawek, ok?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zaknafein
Mroczny Fechmistrz



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Podmroku

PostWysłany: Wto 11:23, 26 Cze 2007    Temat postu:

Lunety

Lunety można montować na broń palną w celu poprawienia jej osiągów. Sama luneta może być magiczna, w przeciwieństwie do broni palnej jako takiej. Poniżej przedstawiam kilka moich pomysłów co do lunet.

Podstawowa luneta: Jest to zwyczajna, typowa luneta umieszczana na broni palnej, by poprawić celność na dalsze odległości.

Zaknafein w temacie Broń renesansowa napisał:
Strzelanie na daleki zasięg: Wiadomo, że każda broń zasięgowa ma przyrost zasięgu. Przy pierwszym przyroście strzelamy bez kar, przy drugim jest kara -2, przy trzecim -4, przy czwartym -8, a na dalszy zasięg nie da się oddać strzału, bo pocisk nie doleci. Ponieważ renesansowa broń palna była, delikatnie mówiąc, do dupy, na dalsze odległości strzały były dużo mniej celne, niż te oddane np. z kuszy. Dlatego przy drugim, trzecim i czwartym przyroście zasięgu mamy dodatkową karę -2 w przypadku broni palnej.


Ta luneta usuwa powyższą karę -2 w przypadku dalekich strzałów. Patrząc przez lunetę można lepiej ocenić odległość i celniej strzelić.
Cena: 2000 sz

Luneta widzenia w ciemności:

Ta magiczna luneta umożliwia właścicielowi strzelanie w ciemności. Patrząc przez nią właściciel zyskuje widzenie w ciemności o zasięgu 18 metrów.

Cena: 2000 sz

Luneta widzenia we mgle:
Magia zawarta w tej lunecie pozwala jej właścicielowi penetrować bez problemu mgłę. Dzięki temu widzi w niej na odległość 24 metrów oraz dostaje premię +15 do testów zauważania przeciwko tym, którzy próbują ukryć się we mgle.

Cena: 2000 sz

Luneta niezwykłej celności:
Ta luneta nie jest magiczna. Jej nowatorska konstrukcja pozwala na bardzo dokładne wyostrzenie obrazu, co umożliwia strzały z wysoką precyzją, nawet na dalekie odległości. Daje to kilka efektów:
- daje ten sam efekt, co Podstawowa luneta, tzn. neguje dodatkową karę -2 za drugi, trzeci i czwarty przyrost zasięgu,
- daje +1 do testów ataku i obrażeń,
- Efekt specjalny(działa tylko wtedy, gdy broń ma zamontowaną gwintowaną lufę):
Zaknafein w temacie Broń renesansowa napisał:
- Gwintowana lufa: zastosowanie gwintu w lufie od broni palnej dało niesamowite efekty. Strzał stał się celniejszy, a pocisk poleciał nieco dalej.
+1 do trafienia i obrażeń, oraz +5 metrów do przyrostu zasięgu to zalety tej broni. Da się z niej jednak strzelać tylko pociskami łuskowymi, okrągłe ulegają zniszczeniu w lufie.
cena: 2000 sz

Dzięki połączeniu gwintowanej lufy, łuski i lunety poprawia trafienie krytyczne, tzn broń uzyskuje zasięg krytyka 19-20, a w przypadku atutu poprawione trafienie krytyczne 17-20.
Cena: 8000 sz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zaknafein dnia Wto 12:01, 26 Cze 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anaron_duke
Poziom 5
Poziom 5



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 11:43, 26 Cze 2007    Temat postu:

A mi się wydawało, że lunety nigdy nie poprawiają celności broni - jeżeli broń znosi pocisk, to czy wymierzymy na oko o 5mm w lewo czy lunetą idealnie, to i tak przy słabej celności broni pocisk celu nie dosięgnie... Przynajmniej tak mi się wydaje - bo nie widziałem montowania lunet na czymś o relatywnie krótkim (100m-150m) zasięgu. Co innego snajperki - ale te mają już powyżej 500m zasięgu bo są specjalnie zbudowane - szybkostrzelne one nie są. Wtedy luneta jest potrzebna, żeby wogóle zobaczyć swój cel.

Żeby było jasne - dla mnie celność broni jest czym innym niż celność strzału - ta ostatnia zależy od celności broni, umiejętności strzelającego oraz dokładności w widzeniu celu. W tym ostatnim może pomóc luneta, ale tylko w przypadku dobrej celności broni i dalekiej odległości od celu. Chociaż luneta widzenia w ciemnościach/mgle jest fajna i przydatna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zaknafein
Mroczny Fechmistrz



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Podmroku

PostWysłany: Wto 12:04, 26 Cze 2007    Temat postu:

Anaronie, myślę podobnie, jak Ty, jest jednak małe "ale". Luneta pozwala widzieć cel lepiej i dzięki temu nieco lepiej celować, niż wtedy, gdyby jej nie było, dlatego mechanicznie pasowała mi taka luneta. Powtarzam, mechanicznie, bo ciężko inaczej to załatwić.
Chyba, że masz inny pomysł na rozwiązanie tej kwestii?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Biskup
Poziom 3
Poziom 3



Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z zajebistości

PostWysłany: Wto 12:30, 26 Cze 2007    Temat postu:

18m w ciemności? troche za mało, myślałem o czymś na kształt 40m, ale nie na zasadzie widzenia w ciemnościach krasnoluda czy Drowa, ale coś bardziej podobnego do termowizji z tym, że wykrywała by żywe istoty (nieruchome golemy były by nie do zauważenia, ale poruszające się, już mniej więcej tak)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zaknafein
Mroczny Fechmistrz



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Podmroku

PostWysłany: Wto 13:56, 26 Cze 2007    Temat postu:

No tak, ale co to zmienia? Jak ktoś ma widzenie w ciemności to widzi jedno i drugie, dostrzega poruszające się istoty. Więc na jedno wychodzi z tym, że termowizja jest gorsza, bo nie widać nieżywych istot. 18 m to standardowa wartość dla widzenia w ciemności, do tego ta luneta działa tylko w przypadku ras nie mających widzenia w ciemności, więc np. krasnoludom ona nie będzie potrzebna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zaknafein
Mroczny Fechmistrz



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Podmroku

PostWysłany: Wto 14:23, 26 Cze 2007    Temat postu:

a propos pocisków Biskupa.
Biskup napisał:
sprzedawane są w opakowaniach po 10 sztuk w cenie 5 srebrników /op

Chyba żartujesz. 10 kulek ołowianych kosztuje 3 sz, a 10 zwykłych bełtów 1 sz. A tu koszt w srebrnikach, za zmodyfikowane pociski łuskowe?
Poza tym, po co takie coś, skoro one w zasadzie nic nie dają? To DnD, trzeba wprowadzić ulepszenie. On niczym się nie różnią od zwykłych pocisków, poza nazwą...
Pozwolę sobie przytoczyć cytat z tego, co zrobiłem na parę minut przed Tobą:
Zaknafein napisał:
- Łuska: wielki krok naprzód w technice. Są to dużo doskonalsze pociski, które dzięki swemu kształtowi mają kilka zalet, tzn. można ich używać w lufie gwintowanej, a ponadto zwiększają obrażenia wynikające z broni o jedną kategorię kostek. Są jednakże dużo trudniejsze w wykonaniu, a przez to i droższe. Waga 10 pocisków jest mniejsza, jakieś 1/3 kg, a cena to 100 sz za dziesięć pocisków.

Takie coś ma sens w mechanice.
Drugi pocisk w zasadzie jest słaby trochę. Ja bym dał +2 do obrażeń, ale i zwiększył koszt 10 pocisków do około 100 sz.
Trzeci pocisk jest najfajniejszy z wymienionych, ale i za tani. Ja bym dał nie mniej jak 600 sz/10 pocisków, bo potrafią one naprawdę namieszać. Są niezłe, dlatego drogie. Ogólnie wszędzie powstawiałeś za niską cenę.

Przejrzyj podręcznik MP, to może wtedy nabędziesz jakiegoś pojęcia o cenach, bo na razie są one naprawdę za niskie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Twierdza Zaknafeina Strona Główna -> Akademia techniki nowoczesnej Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin