Forum Twierdza Zaknafeina
Twierdza wyobraźni...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

d20 Skill System

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Twierdza Zaknafeina Strona Główna -> Karczma Bohaterów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
anaron_duke
Poziom 5
Poziom 5



Dołączył: 06 Sie 2005
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 19:01, 26 Wrz 2005    Temat postu: d20 Skill System

System ten polega na zniesieniu... klas i wprowadzeniu zamiast tego bardziej elastycznej postaci - konkretne rzeczy kupuje się za punkty umiejętności, których ilość jest stała co poziom. Na starcie definiuje się jedynie rzuty obronne - których wybranie stale zmniejsza otrzymywane co poziom punkty umiejętności do rozdysponowania. Natomiast pozostałe można zużywać do czego się zechce - przykładem niech będą kostki życia - raz możesz sobie kupić k12, a raz k8 itd. Oczywiście ten system umożliwia szybkie i łatwe wypakowanie postaci (np. max rzuty obronne, k12 życia co poziom i mało umiejętności w walce bronią). Ilość atutów będzie zmieniona - nie ustaliłem po prostu jeszcze jakie zmiany zachowałyby równowagę. Aha, i co każdy poziom postać ma 15 punktów umiejętności, na pierwszym 60, a z racji że pierwsza kość daje max PW, koszt kupienia kości na pierwszym poziomie jest 4x większy.
Na końcu podałem rozpiskę mniej więcej byłej klasy wojownika, czarodzieja i łotra (niepełną) pod ten system. Have fuN:)

Kość wytrzymałości:
k4 - 0 punktów
k6 - 1 punkt
k8 - 2 punkty
k10 - 3 punkty
k12 - 4 punkty

Rzuty obronne - każdy osobno:
kiepski - 0 punktów
dobry - 1 punkt

Nowe umiejętności:
biegłość w mieczach
biegłość w toporach
biegłość w buławach
biegłość we włóczniach
biegłość w broniach drzewcowych
biegłość w broniach miotanych
biegłość w łukach
biegłość w kuszach
biegłość w broni egzotycznej(wybierane pojedynczo)
biegłość w sztukach walki
biegłość w prostych broniach
biegłość w prostych broniach dystansowych
specjalizacja w broni(łączy zogniskowanie, specjalizację i poprawione trafienie krytyczne)
szkoła iluzji
szkoła zaklinania
szkoła nekromancji
szkoła odpychania
szkoła transmutacji
szkoła wywoływania
szkoła wieszczenia
szkoła przywoływania
szkoła objawień
szkoła natury
szkoła pieśni
szkoła tropienia
szkoła paladyna/krzyżowca
ukradkowy atak

Nowe atuty:
Szał (wymagania chaotycznego charakteru, by efektywnie z niego korzystać niemożna nosić nic zbytnio krępującego ruchy - w tym ciężkich pancerzy)
Bardowska muzyka - (wymagania chaotycznego charakteru) z drzewkiem
zwierzęcy kształt (wymagania neutralnego charakteru, brak metalowych zbroi i broni)
uchylanie
nieświadomy unik
odganianie nieumrałych
ugodzenie zła (wymagania praworządnego dobrego charakteru)
nakładanie rąk (wymagania praworządnego dobrego charakteru)
uleczenie choroby (wymagania PD)
wyjątkowy wierzchowiec (wymagania PD)
ulubiony wróg
stworzenie chowańca
redukcja obrażeń

Standardowo postać otrzymuje dwa atuty na pierwszym poziomie. Kolejne dostaje na każdym parzystym poziomie.

Dokładniejszy opis nowych umiejętności:
biegłość w prostych broniach - jak niżej, lecz obejmuje proste bronie, niepodzielone na typ
biegłość w [broni]
1-3 posługujesz się nią bez kar
4 +0 do ataku nią
5 +1
6 +2
7 +3
8 +3
9 +4
10 +5
11 +6/+1
12 +6/+1
13 +7/+2
14 +8/+3
15 +9/+4
16 +9/+4
17 +10/+5
18 +11/+6/+1
19 +12/+7/+2
20 +12/+7/+2
21 +13/+8/+3
22 +14/+9/+4
23 +15/+10/+5
biegłość w sztukach walki
tak jak w normalnej broni, lecz ataki liczą się z różnicą o 3, a nie 5. Można się specjalizować w sztuce walki
specjalizacja w broni(łączy zogniskowanie, specjalizację i poprawione trafienie krytyczne)
1-2 nic
3 +1 do ataku
4 +2 do ataku
6 +3 do ataku
7 +2 do obrażeń
8 +4 do ataku
12 +5 do ataku, zwiększony zasięg krytyka
16 +6 do ataku
20 +7 do ataku
szkoła [nazwa]
2 dostęp do 0 kręgu magii
dalej jak u tabelki czarodzieja - jak jego poziom - 3 rangi.
w szkole divine jest dodatkowy jeden czar domenowy
w szkole pieśni jest tak jak u barda
w szkole tropiciela jest tak jak u tropiciela
w szkole paladyna jest tak jak u paladyna
ukradkowy atak
4 rangi k6 obrażeń
co 2 następne rangi aż do 22 kolejne k6 obrażeń

przykładowe "stare" klasy
wojownik
k10 - 3 punkty
wytrwałość - 1 punkt
2 wolne na inne umiejętności - 2 punkty
biegłość w mieczach - 1 punkt
biegłość w toporach - 1 punkt
biegłość w buławach - 1 punkt
biegłość we włóczniach - 1 punkt
biegłość w broniach drzewcowych - 1 punkt
biegłość w broniach miotanych - 1 punkt
biegłość w łukach - 1 punkt
biegłość w kuszach - 1 punkt
specjalizacja w broni - 1 punkt
czarodziej
k4 - 0 punktów
wola - 1 punkt
szkoła iluzji - 1 punkt
szkoła zaklinania - 1 punkt
szkoła nekromancji - 1 punkt
szkoła odpychania - 1 punkt
szkoła transmutacji - 1 punkt
szkoła wywoływania - 1 punkt
szkoła wieszczenia - 1 punkt
szkoła przywoływania - 1 punkt
2 wolne na inne umiejętności - 2 punkty
biegłość w prostych broniach - 1 punkt
biegłość w prostych broniach dystansowych - 1 punkt
łotr
k6 - 1 punkt
refleks - 1 punkt
8 wolne na inne umiejętności - 8 punktów
biegłość w prostych broniach - 1 punkt
biegłość w prostych broniach dystansowych - 1 punkt
biegłość w mieczach - 1 punkt
biegłość w łukach - 1 punkt
ukradkowy atak - 1 punkt


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dreamwalker
Strażnik Wrót



Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Coruscant

PostWysłany: Czw 18:05, 01 Lut 2007    Temat postu:

Z całym szacunkiem do czasu pracy, jaki poświęciłeś na opracowywanie tego systemu, ale jest coś takiego jak [link widoczny dla zalogowanych], który to opiera się na podobnej idei - rozbiórki punktowej klas podstawowych. Przydatna rzecz przy tworzeniu klas, aby sprawdzić czy to co stworzyliśmy nie będzie za silne w stosunku do innych klas, aczkolwiek nie nadaje się do "dynamicznego" tworzenia postaci (tzn co poziom wybierasz co chcesz wziąć).
Dwa słowa o dynamicznym tworzeniu postaci:
jest złeee
To może jest dobre w systemach d6 (Dzikie pola, SWd6), ale z mieszania w d20 nic dobrego nie wyniknie.
Można przecież zauważyć, ze nie na każdym poziomie klasa dostaje tyle samo zdolności, co wymuszało by pamiętanie tutaj za ile punktów już kupiłeś zdolności.
Po drugie trzeba by było zrobić ładnie drzewo zdolności klasowych z wszystkich klas, aby nie można było brać od razu np "Idealnego ja".
Zatutowienie zdolności specjalnych też nie jest dobre, gdyż niektóre z nich (szał, muzyka barda) są wynikiem bardzo długich treningów i nie można ich nabyć z dnia na dzień (wiem, innych też, ale np strzelanie dwoma strzałami będziesz ćwiczył max tydzień).

Moja odpowiedź brzmi - własne klasy? tak!
wybieranie zdolności dynamicznie na każdym poziomie - nie!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Twierdza Zaknafeina Strona Główna -> Karczma Bohaterów Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin